سفارش تبلیغ
صبا ویژن
welcome to click5th

ساخت نمونه هایی سریع تر ، قوی تر و منحصر به فردتر از مدل های مختلف فراری ، که از هر جهت آنها را می توان بهترین اتومبیل های اسپرت حال حاضر جهان دانست ، اکنون به تخصص اصلی شرکت نوویتک روسو تبدیل شده است . همانطور که با ارائه یک برنامه تیونینگ پیشرفته برای مدل سبک وزن و جدید فراری 430 اسکودریا بار دیگر شاهد هنر نمایی متخصصین این شرکت آلمانی در ارتقائ نمای ظاهری و عملکرد فنی یکی دیگر از مدل های تولیدی فراری هستیم .
اتومبیلی که با برخورداری از قلب تپنده ای هم چون موتور نوویتک روسو سوپر اسپورت کمپرسور با قدرت خروجی 717 اسب بخار به حداکثر سرعت 348 کیلومتر ساعت دست یافته است .
متخصصین نوویتک روسو در اولین گام موفق به توسعه گونه ویژه ای از موتور هشت سیلندر و 32 سوپاپه اسکودریا مجهز به دو سوپر شارژر شده اند .
هر یک از دو ردیف سیلندرهای موتور به یک سوپر شارژر مکانیکی پر قدرت و یک خنک کن میانی بسیار بزرگ که با آب خنک می شود ، مجهز شده اند . در حالی که فشار پر خوران سوپر شارژرها به 48/0 بار محدود شده است . یک منیفولد ورودی از نو طراحی شده همراه با دریچه های بزرگ تر که در برابر حرارت نیز عایق بندی شده ، هوای پیش تراکم مورد نیاز موتور را تامین می کند . دو فیلتر هوای پر قدرت و هشت انژکتور بزرگ تر تکمیل کننده مکانیزم مکش اصلاح شده موتور فراری هستند .
ارتباط دقیق بین تمای اجزای ساخت نوویتک روسو از طریق یک سیستم مدیریت موتور از نو برنامه ریزی شده میسر گشته که از مزایای آن می توان به کارکرد نرم موتور ، تولید حداکثر قدرت خروجی و پایداری بی چون و چرای آن اشاره کرد .
دیگر تغییرات صورت گرفته بر روی موتور فراری عبارتند از سیستم های خنک کننده پر ظرفیت تر برای آب و روغن به اضافه سیکل های خنک کننده اختصاصی اضافی برای کمپرسورها و خنک کن های میانی . تبدیل موتور استاندارد فراری به نمونه پر قدرت نوویتک روسو سوپر اسپورت بای کمپرسور با صرف هزینه ای معادل 47 هزار یورو و برای تمام مدل های فراری f430 برلینتا امکان پذیر بوده و در اسرع وقت انجام می شود . عملکرد تولیدی توسط این موتور چنان اغوا کننده است که نظیر آن در دیگر اتومبیل های سوپر اسپرت کمتر دیده می شود .
پس از تیونینگ نوویتک روسو ، قدرت خروجی موتور هشت سیلندر فراری با 207 واحد افزایش به 717 اسب بخار در 8350 دور در دقیقه رسیده است .
هم زمان ، حداکثر گشتاور موتور مذکور از رقم استاندارد 470 نیوتن متر به عدد جالب توجه 722 نیوتن متر در 6250 دور در دقیقه افزایش یافته است .
نتیجه چنین افزایشی در شتاب و سرعت مدل اسکودریا به خوبی نمایان شده است . به طوری که فراری 430 اسکودریا با تیونینگ نوویتک روسو در مدت 5/3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و تنها پس از گذشت 1/10 ثانیه سرعت آن از 200 کیلومتر در ساعت هم خواهد گذشت . جالب این که تنها 1/26 ثانیه زمان لازم است تا سرعت این کوپه دو نفره به 300 کیلومتر در ساعت برسد . البته در صورت در خواست مشتری و پس از اصلاح نسبت دنده های گیربکس اتومبیل ، حداکثر سرعت این سوپر اسپرت استثنایی از مرز 348 کیلومتر در ساعت نیز عبور حواهد کرد .
ترکیب رینگ ولاستیک های سفارشی نوویتک روسو برای مدل های مختلف فراری همواره باعث جذاب تر شدن نمای ظاهری و بهبود هر چه بیشتر دینامیک رانندگی آنها شده است . این بار نیز به جای رینگ های استاندارد مدل اسکودریا به قطر 19 اینچ ، از رینگ های سه تکه سری nf3 به قطر 20 اینچ استفاده شده است . ابعاد این رینگ های اسپرت آلیاژی در محور جلو 20*5/8 و در محور عقب 20*12 انتخاب شده است که همراه با لاستیک های پر قدرت و سفارشی ساخت پیرلی به ابعاد 20zr30/235 در جلو و 20zr25/325 در عقب ترکیبی مناسب و جالب توجه را به وجود آورده اند .
با استفاده از فنرهای اسپرت ساخت نوویتک روسو ، مرکز ثقل اتومبیل به میزان قابل توجهی کاهش یافته که این مسئله تاثیرات به سزایی در بهبود کیفیت هندلینگ آن داشته است .
سیستم بالا برنده هیدرولیکی محور جلو با یک سوییچ در داخل اتاق فعال شده و ارتفاع محور جلوی اتومبیل را تا 40 میلی متر افزایش محور جلوی اتومبیل را تا 40 میلی متر افزایش می دهد . که این کار برای عبور آسانتر از روی دست اندازها یا ورود به داخل گاراژ انجام می شود . با فشردن یک دکمه یا به طور خودکار پس از رسیدن سرعت اتومبیل به 80 کیلومتر در ساعت ، محور جلو ظرف چند ثانیه به موقعیت اولیه خود باز می گردد .
فراری 430 اسکودریا پس از تیونینگ نوویتک روسو به کمک تعدادی اجزای اختصاصی مانند چراغ های عقب ، راهنماهای جانبی و رفلکتور های مشکی رنگ ، جلوه ای خاص به خود گرفته است . فضای داخلی اتومبیل نیز با وجود برخی موارد استثنایی مانند غربیلک فرمان اسپرت نوویتک روسو با روکش ترکیبی چرم و الیاف کربن و دسته های تعویض دنده بلندتر از جنس الیاف کربن حال و هوایی دگرگون یافته است .

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/3/28ساعت  7:6 عصر  توسط babak H 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    welcome to click5th
    [عناوین آرشیوشده]