سفارش تبلیغ
صبا ویژن
welcome to click5th

شرکت ب ام و پس از معرفی گونه ی کوپه ی سری ? توانست دامنه ی فروش مدل های کوپه ی خود را افزایش دهد . ولی چیزی که در این میان خلاء آن احساس میشد نبود یک خودروی کوپه ی نسبتا کوچک از ب ام و بود . خودرویی که قبلا به نام ???? در بازار حضور داشت ولی کم کم ابعاد این خودرو رشد کرد تا این که به سری ? کوپه ی امروزی تبدیل شد که دیگر نمیتوان نام آن را یک خودروی کوچک گذاشت !!

حال که سری ? کوچکترین عضو ب ام و است ( البته به جز مینی ) پتانسیل تولید یک مدل کوپه بر مبنای آن را داراست .

این خودرو از فرم چراغ هایی مشابه مدل های هاچ بک استفاده میکند ولی اضافه کردن صندوق عقب بدون این که تاثیر منفی در نمای خودرو بگذارد یک کار هنرمندانه از طراحان ب ام و بود که به خوبی از پس آن بر آمدند .

در نمای عقب وجود خطوطی که نقش عضلانی کردن را دارند نمای جذابی به خودرو بخشیده اند .

در کل طراحی سری ? کوپه اگرچه خیلی بدیع و تازه نیست ولی اسپرت و جذاب است .

برای این خودرو چند نوع موتور بنزینی و دیزلی در نظر گرفته شده که به تعدادی از آن ها اشاره ای داریم :

? - موتور ? سیلندر خطی با حجم ? لیتر که به دو توربوشارژر مجهز شده و ??? اسب بخار قدرت تولید میکند . مدل هایی از سری ? که به این موتور مجهز هستند با نام ??? آی به فروش میرسند .

? - موتور ? سیلندر خطی دیزلی به حجم ? لیتر . این موتور دیزلی ??? اسب بخار نیرو تولید میکند و با پسوند ??? d به فروش میرسد .

3 - یک موتور 4 سیلندر خطی دیزلی دیگر که آن نیز 2 لیتر حجم دارد ولی 200 اسب بخار نیرو تولید میکند . ب ام و با این موتور با پسوند 123 دی به فروش میرسد .

4 - گونه ی تنفس عادی موتور 6 سیلندر خطی که 230 اسب بخار نیرو تولید میکند و خودروهای مجهز به این موتور با پسوند 128 آی به فروش میرسند .

البته همه ی این مدل ها تنها در یک بازار عرضه نمیشوند بلکه : مدل های 135 و 128 برای آمریکا - مدل های 123 دی و 135 آی برای انگلستان و مدل های 120 و 123 دی و 135 آی برای آلمان .

شتاب صفر تا صد مدل 135 آی برابر 2/5 ثانیه - مدل 123 دی 7 ثانیه و 120 دی 6/7 ثانیه .

این خودرو علاوه بر مجهز بودن به سیستم های کنترل پایداری - ترمز ضد قفل و ... از بازدهی بسیار مناسبی برخوردار است و شعار ب ام و در این مورد که همان efficient dynamic  میباشد در مورد این مدل محقق شده به طوریکه این خودرو به سیستم بازگرداندن انرژی ناشی از ترمز و سیستم توقف - حرکت خودکار مجهز است .

سیستم بازگرداندن انرژی ترمز با هربار ترمزگیری مقداری از انرژی ناشی از ترمزگیری را در باتری ذخیره میکند تا بدین روی باتری دیرتر تمام و در نتیجه به موتور درون سوز کم تر فشار وارد شود .

یک سیستم نیز در مواقعی نظیر چراغ قرمز به طور هوشمند خودرو را خاموش کرده و با فشردن پدال گاز دوباره آن را روش میکند .

این خودرو همچنین میتواند به سیستم PDC یا سنسور فاصله سنج پارک مجهز شود که با داشتن سنسورهایی در جلو و عقب به پارک کردن خودرو کمک میکند .

سری 1 جدید با طیف گسترده ای از رینگ ها به سایزهای 16 - 17 و 18 اینچی به فروش میرسد .

این خودرو را باید خودرویی زیبا - جذاب - اسپرت و البته قدرتمند و کم مصرف دانست که در عین ارایه ی دینامیک بالا مصرف سوخت کمی نیز دارد ( فقط 2/9 لیتر برای مدل 135 ) .

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 88/3/28ساعت  7:15 عصر  توسط babak H 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    welcome to click5th
    [عناوین آرشیوشده]